9 Ocak 2011 Pazar

Ders Çalışma Sistematiği

Bunu bir yerde okumuştum ve çok mantıklı gelmişti ama uygulamak pek nasip olmadı:)
Şimdiye kadar ki gördüğüm ders çalışma yöntemlerinden en güzeli, eğer bu sistem uygulanırsa bilgiler gerçekten kalıcı hafızaya yerleşir bence. 

Sistematik Tekrar
Ders çalışmada en önemli kısım tekrardır.Herkes bize tekrarın faydalı olduğunu söyler.Evet bu doğrudur.Ancak öyle bir yol izlemeliyim ki hem iyi hatırlayayım hem de zamandan tasarruf yapayım diyorsanız "Sistematik Tekrar" tam size göre derim.
Öğrendiklerimizin % 80'ini özel bir çaba sarf etmezsek, maalesef ilk 24 saat içinde unuturuz.Bilim adamları yıllarca beynin unutma zaafını nasıl giderecekleri konusunda çalışmışlar,didinmişler.Hepsi çok tekrarın yararlı olacağı konusunda uzlaşıyorlarmış.Ancak bu kez de zamandan tasarrufu nasıl sağlayabiliriz? , Tekrar sayısını nasıl en aza indirebiliriz? diye düşünmüşler.Uzun süren deneyler sonucunda(deney grupları, insanlar) bu yöntemi keşfetmişler.
Yöntem tekrarın uzun zamana yayılmış biçimidir.40 dk lık bir çalışma için 5 basamaktan oluşur.Kalıcılığı düzensiz yapılan 100 tekrardan fazladır.Çalışmanın niçin 40 dakikadan fazla olmaması gerektiğine gelince:Siz 40 dakikadan sonra çalışmaya devam ederseniz anlamanızda pek fazla bir problem yaşamayabilirsiniz ancak; 40, maksimum 60 dk sonrasında anımsama yetinizi hızla kaybedersiniz.Bu olimpik beyinler için bile söz konusudur.Beynin doğası budur.Ayrıca bu beş basamağı asla kaytarmadan uygularsanız, bilgi hem ömür boyu kalıcı hafızaya atılacak hem de hatırlama oranı:%80-100 arası değişecektir. 

Sistematik Tekrar(Basamak Basamak)

Birinci basamak: 40 dakikalık çalışma sonrası(konunun adını,çalışma gününü ve saatini bir yere not almalısınız.(Çünkü bu beş basamak sonunda hayat boyu tekrar bakmanıza gerek kalmayacak.Bunun için bir ajanda kullanmanızı tavsiye ederim.)10 dk ara verilir.Konu ana hatlarıyla 10 dk tekrar edilir.Ana hatlarıyla tekrar edilmesinin sebebi bilginin taze oluşudur.Beyin geri kalan kısmı kendi tamamlar.(bilinçaltı yardımı).

İkinci basamak: İlk çalışma saatinden(ajandaya not aldığınız başlangıç saati)1 gün sonra 5 dk lık bir tekrar
Not:Bu iki tekrar çalışmadan elde edilen bilginin en az 1 hafta boyunca hatırlanmasını sağlar.

Üçüncü basamak: İlk çalışma saatinden 1 hafta sonra 3 dk lık bir tekrar
Not:Bu üç tekrar çalışmadan elde edilen bilginin en az 1 ay boyunca hafızada kalmasını sağlar.

Dördüncü basamak: İlk çalışma saatinden 1 ay sonra 3 dk lık bir tekrar
Not:Bu dört tekrar çalışmadan elde edilen bilginin en az 6 ay hafızada kalmasını sağlar.

Beşinci basamak(SON):İlk çalışma saatinden 6 ay sonra 3 dk lık bir tekrar.
Not:Artık bilginin en az %80'i kalıcı hafızada.Geçmiş olsun!!!

21 yorum:

  1. gercekten cok mantıklı paylaşımın için çok teşekküler:)

    YanıtlaSil
  2. güzel bir site emeğinize sağlık. bunu da çok beğendim ayrıca, uyglamaya çalışacağım

    YanıtlaSil
  3. peki bişey soracağım tıp için ne kadar uygun bu? masamdaki notları görseniz ek tekrarlar için 3-5 dk yetmez. ilk okumaya 40 dk bile yetmez.. tıpa yönelik başka bir sistem olmalı... bulursanız bekliyorum...

    YanıtlaSil
  4. katılıtorum tıp için uygun mu ki?

    YanıtlaSil
  5. ben de arkadaşlara katılıyorum,
    bu uzun notlar için tekrar sürelerini uzatsak mantıklı olur mu ki? örneğin not 40 dk.da bitmeyecek bir not ama o notu 40 dk çalıştıktan sonra 10 dk tekrarını yapıp sonra bir 40 dk daha çalışıp 10 dk daha tekrar edip notları bitirmeye çalışsak nasıl olur

    YanıtlaSil
  6. TIP İÇİN UYGUN OLMAZ BU,, KISACA BOŞ İŞLERRR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de motivasyonumuzu uzu bozmasan keşke

      Sil
  7. çok mantıklı asında günü günne çalışılsa, tıp içinde uygulanabilir,,, özellikle yıllık finalleri olan fakülteler için...Çünkü sene sonu 2 haftada tüm seneyi hatırlamak gerçekten zor...Çok Teşekkürler Paylaşım için,Sitede Harika emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. site gerçekten güzel olmuş ellerinize sağlık ama daha derin anlatımlı notlar da eklerseniz çok iyi olur. teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. pdf formatında guton fizyoloji,Şemsettin USTAÇELEBİ Klinik mikrobiyoloji ve PR.DR.Ferit pehlivan'ın biyofizik kitabını eklerseniz çok iyi olur. emeği geçen herkese sağlıklı ömürler dilerim

    YanıtlaSil
  10. :) Herkese merhaba. Bu yazıyı yanlış hatırlamıyorsam 2007 yılında hayatimdegisti.com adlı sitede ben yazmıştım.(mcse1988 kullanıcı adıyla) O zamanlar Odtü'deydim. Kaderin cilvesine bakın ki okuldan ayrıldım, ara verdim, sonra Tıp fakültesini kazandım ve ön hazırlık yaparken bu yazıyı gördüm. Faydalı olduysa bu yazı ne mutlu. Bu sistem Tıp için de uygulanabilir. Tekrar sürelerini uzun tutmak gerekebilir. Beraberinde akli göz tekniklerini uygulamada yarar var. O da soyut olan şeyleri somutlamaya dönük bir tekniktir. Zor terimleri bir şeye benzetirsiniz. Abartılı bir biçimde. 5 duyunuzu da kullanarak,(Tabi hayalinizde) hareket katarak vb. şekilde. İlk başta yavaş kalırsınız. Alışılmadık bir yöntem olduğundan. Sonra çok hızlı uygularsınız. Ben hazırlık sınıfında uygulardım. Arkadaşlarımla oturur, yemek yer, kelime ezberlerdik. Onlar üşenirdi, senaryoyu ben yazardım kelimelere dönük. Sonra hepimiz hem doymuş hem öğrenmiş olarak, mutlu bir şekilde ayrılırdık. :D
    Ne günlerdi ya... Hepinize başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  11. Paylaşım için teşekkürler işe yarar ama tıpta fazla bir yararı olabileceğini düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  12. tekrarın zamanı yerimi olurmuş unuttuğunu düşündüğün an açıp bakacan arkadaş üşenmeden

    YanıtlaSil
  13. 10 numara 5 yıldız hukukta işe yarar gibi

    YanıtlaSil
  14. arkadaşlar bu yöntemi uyguluyabilmeniz için BEYİN HARİTASI metoduyla not çıkarmayı bilmelisiniz aksi takdirde 3 dk da tekrar etmeniz imkansızdır. tıp ta ve ezber gerektiren tüm ders notlarında kesinlikle uygulanabilir ve çok idealdir.. 40-45 dk olması teknik olarak banyo küvet yahut başlangıç bitiş etkisinden dolayı unutulan kısmı minimize etmesi adına uygungun bir süredir ancak dersin tamamı bu sürede bitirilemezse ara verilip ders tamamlanana kadar tekrar aynı süre ders çalışmaya devam edilebilir... burada önemli olan BEYİN HARİTASI yöntemiyle beynimizn sağ lobunuda aktive etmemizdir... hepinize başarılar dilerim... megahafiza.uskudar@gmail.com... bu adresten öğrenme ve hatırlama konusunda sorularınızı cevaplayabilirim :)

    YanıtlaSil
  15. 10 dk ara verilir.Konu ana hatlarıyla 10 dk tekrar edilir.
    demişsiniz ya şimdi önce 10 dk mola vericez sonraki 10 dk da mı ana hatlarıyla tekrar yapacaz yoksa 40 dan sonra hemen 10 dk tekrarı mı yapacaz??????????????????

    YanıtlaSil
  16. Bence; Ders çalışma proğramı yapmalı gün-ay-yıl olarak Kendini de ihmal etmeyecen mesela 1 gün araştırma yapacan.1 gün kendine zaman ayıracan haftada 1 gün ödevlere çalıscan sınav hafatası yanlızca sınav çalışmalı ama düzenli anlaşılır dersler ve konular dağıtmadan not tutmak da önemlidir kimi yazarak öğrenir mesela ben neden bi daktilo ile yazmayım hem eğlenceli zamanı da israf etmemek lazım tabi okunacak bilgi var yazılacak not alınacak microsoft word ile pcden yazı yazabilrisiniz önce 1 gün klavye öğrenin ama göz sağlığıda önemli kısık ışıkta ve çift ekran çift klavye ile araştırma ve ile yazarak birseyler ortaya çıkarabiliriz.Örneğin tıbbi terimler veya konjenital hastalıklar 17.02.2017 ben böyle başlamayı düşünüyorum 25 yaş geç değildir shmyo okuyom ama tıp öğrenmek istiyorum diploma olmasın önemli değil daha sonra alırım yada. Yardımcı araştırmacı neden olmayım teknoloji çağındayız sonuçta değilmi cazip fikirleri olanlar ile iletişim kurabilriz arkadaşlar bence asıl önemli olan Doğru soruyu sormak doğru araştırma. Ve düzenli çalısma ile aşılır engeller zamanı da artık kullanmayı öğrenmek lazım örneğin cep telefonundan uzaklaşarak:) onurince92@hotmail.com bu benim meil adresim tıp nasıl öğrenilir pratik fikir olan varsa beklerim iyi günler..

    YanıtlaSil


Sağlık ve Tıp Doktorlar